DIESEL ART GALLERY
"BLACK SUN" 2010.11.20 - 2011.2.13
ARTISTS: SIMON HENWOOD X FANNIE SCHIAVONI
Diesel New Storeオープンにあたり、RihannaやKanye Westのクリエイティブディレクションで知られるイギリス出身のマルチメディアアーティストSimon Henwoodと、Lady GagaやKaty Perryなど世界中のセレブから絶大な支持を受けるスウェーデン出身のジュエリーデザイナーFannie Schiavoniのビッグなコラボレーション展をNew Diesel Art Galleryにて開催。
"BLACK SUN" 2010.11.20 - 2011.2.13
ARTISTS: SIMON HENWOOD X FANNIE SCHIAVONI
Diesel New Storeオープンにあたり、RihannaやKanye Westのクリエイティブディレクションで知られるイギリス出身のマルチメディアアーティストSimon Henwoodと、Lady GagaやKaty Perryなど世界中のセレブから絶大な支持を受けるスウェーデン出身のジュエリーデザイナーFannie Schiavoniのビッグなコラボレーション展をNew Diesel Art Galleryにて開催。
The first collaborative exhibition of internationally notable talents of today for New Diesel Art Gallery, Simon Henwood and Fannie Schiavoni titled “Black Sun”. Black Sun is a collaboration between Simon Henwood, a multimedia artist based in London who is also a creative director, for Rihanna and Kanye West - directing and designing their tours and videos, and Fannie Schiavoni, a jewelry designer from Sweden currently based in London, whose works are endorsed by major artists like Lady Gaga, Rihanna, and Katy Perry.
"EVER" 2010.4.12 - 2010.7.12
ARTIST: BORIS HOPPEK
Bimbo dollsがトレードマークのドイツ人アーティストBoris Hoppekの日本初個展。Hoppekの作品には、常に「ありふれたもの」が題材として使われており、今回の日本の展覧会では「西洋人がみる日本の文化」を斬新な形で展開している。
The first solo exhibition in Japan by German Artist, Boris Hoppek whose Bimbo dolls are widely well known. Hoppek takes aim at Western clichés concerning Japanese culture. The theme isn’t new for him – prejudices are a personal favourite – but in Ever, it will play out in a whole new way.
ARTIST: BORIS HOPPEK
Bimbo dollsがトレードマークのドイツ人アーティストBoris Hoppekの日本初個展。Hoppekの作品には、常に「ありふれたもの」が題材として使われており、今回の日本の展覧会では「西洋人がみる日本の文化」を斬新な形で展開している。
The first solo exhibition in Japan by German Artist, Boris Hoppek whose Bimbo dolls are widely well known. Hoppek takes aim at Western clichés concerning Japanese culture. The theme isn’t new for him – prejudices are a personal favourite – but in Ever, it will play out in a whole new way.
PHOTOGRAPHER: TIMOTHY SACCENTI
Nike Sportswear print campaign for China shot by Timothy Saccenti, featuring a Chinese olympic gold medalist Liu Xiang. It showcases "More than the flying man" face of LX.
ARTIST: YOKO FURUSHO
Maybelline Chinaの新商品BB控広告キャンペーンに、NY在住の若手日本人アーティストYOKO FURUSHOを起用し、プリントキャンペーンを展開。
4人の女の子のキャラクターイメージをYoko Furushoの可愛らしいファンタジックな世界で表現している。
The new Maybelline BB kong print campaign by Yoko Furusho, an upcoming Japanese artist based in New York. illustrated 4 different BB kong girls in her cute and fantastical drawings.